Skip to main content

Wszystko co musisz wiedzieć na temat branży retail

Retail, czyli rynek sprzedaży detalicznej (skierowanej do końcowych nabywców), dynamicznie zmienia się w ostatnich latach. Coraz większe znaczenie zyskuje jego kanał internetowy, widoczne są też trendy, związane z rosnącą świadomością konsumentów. Również sprzedaż w tradycyjnych sklepach zmienia swoje oblicze - wykorzystuje się w niej powszechnie nowoczesne narzędzia informatyczne.

System ERP w branży retail

Jak zmienia się branża retail w Polsce i na świecie?

Głównym trendem, obserwowanym w sektorze detalicznym, jest rozwój sprzedaży wielokanałowej. Klienci coraz częściej wykorzystują stacjonarne punkty sprzedaży jako miejsca, w których można obejrzeć produkty, zamawiane następnie przez Internet. Tradycyjne sklepy bywają też w takiej sytuacji miejscem ich odbioru. Zjawisko odwrotne (oglądanie produktu w sieci przed jego zakupem w tradycyjnym sklepie) jest już standardem. Celem branży retail jest więc obecnie przede wszystkim zapewnienie spójności sprzedaży w salonach, sklepach internetowych oraz w aplikacjach mobilnych. Więcej informacji na temat nowych trendów znaleźć można na stronie https://www.program-erp.pl/artykuly/trendy-na-rynku-retail-na-najblizsze-lata, gdzie opisano również przewidywania specjalistów odnośnie dalszych zmian w tej branży.

Jak informatyzacja wpływa na branżę detaliczną?

Obsługa nowoczesnych kanałów dystrybucji to nie jedyne pole wykorzystania narzędzi informatycznych w handlu. Równie istotne jest ich użycie dla usprawnienia tradycyjnej sprzedaży. Realizacja każdego z tych celów jest możliwa dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań, takich jak Program ERP - oprogramowania dla firm, które pozwala na koordynację różnych funkcji przedsiębiorstwa. Wysoka skuteczność programu ERP wynika z wykorzystania jednej bazy danych, dostępnej z różnych poziomów zarządzania oraz miejsc. Czyni to software tego typu idealnym narzędziem optymalizacji działań w handlu detalicznym - oprogramowanie to usprawnia zarówno realizację zadań na poziomie sklepu, jak i całej sieci sprzedaży, włącznie z e-commerce.

Branża retail

Jak zmieniają się nawyki konsumentów?

Omawiając branżę retail i zachodzące w niej procesy nie sposób nie odnieść się do zmian w nawykach zakupowych klientów. Najbardziej zauważalną z nich jest rosnący wpływ opinii innych użytkowników na proces decyzyjny. Niektóre badania pokazują, że przed poważniejszym zakupem rekomendacji odnośnie produktów szuka w internecie ponad 80% nabywców. Ich wybory są przy tym coraz częściej świadome, a wpływ na nie ma nie tylko cena i cechy użytkowe produktu, lecz również czynniki takie, jak jego wpływ na środowisko. Współczesny klient coraz częściej chce być również traktowany indywidualnie i otrzymywać oferty, dopasowane do swoich potrzeb i preferencji - rośnie więc rola efektywnej komunikacji z nim.

Wpisz komentarz
lub dodaj komentarz jako gość
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Dodaj pierwszy komentarz.

Najpopularniejsze wpisy:

Najnowsze wpisy:

Najnowsze komentarze:

Mam wrażenie, że ludzie strasznie często zapominają, że jak już kupią klimatyzator, to muszą go ...
Lucyna 1 miesięcy temu Znicze - światełko pamięci
Nigdy nie przestanie mnie zadziwiać to, jak rozwija się technika! Nie wiedziałam wcześniej, że są ...
Przez ostatnie lata widzi się coraz więcej podnośników. To super sprawa, że coraz więcej ludzi ...
Roksana 2 miesięcy temu Jak zaprojektować odpoczynek?
Długo nie miałam rolet w wynajmowanym mieszkaniu. Głupio było też prosić właścicieli o montaż, ale ...
Olaf 3 miesięcy temu Moda związana z wystrojem wnętrz
Trendy z roku na rok się zmieniają... Ciekawie się czyta o trendach we wnętrzach z ...