Wszystko co musisz wiedzieć na temat branży retail
Retail, czyli rynek sprzedaży detalicznej (skierowanej do końcowych nabywców), dynamicznie zmienia się w ostatnich latach. Coraz większe znaczenie zyskuje jego kanał internetowy, widoczne są też trendy, związane z rosnącą świadomością konsumentów. Również sprzedaż w tradycyjnych sklepach zmienia swoje oblicze - wykorzystuje się w niej powszechnie nowoczesne narzędzia informatyczne.
Jak zmienia się branża retail w Polsce i na świecie?
Głównym trendem, obserwowanym w sektorze detalicznym, jest rozwój sprzedaży wielokanałowej. Klienci coraz częściej wykorzystują stacjonarne punkty sprzedaży jako miejsca, w których można obejrzeć produkty, zamawiane następnie przez Internet. Tradycyjne sklepy bywają też w takiej sytuacji miejscem ich odbioru. Zjawisko odwrotne (oglądanie produktu w sieci przed jego zakupem w tradycyjnym sklepie) jest już standardem. Celem branży retail jest więc obecnie przede wszystkim zapewnienie spójności sprzedaży w salonach, sklepach internetowych oraz w aplikacjach mobilnych. Więcej informacji na temat nowych trendów znaleźć można na stronie https://www.program-erp.pl/artykuly/trendy-na-rynku-retail-na-najblizsze-lata, gdzie opisano również przewidywania specjalistów odnośnie dalszych zmian w tej branży.
Jak informatyzacja wpływa na branżę detaliczną?
Obsługa nowoczesnych kanałów dystrybucji to nie jedyne pole wykorzystania narzędzi informatycznych w handlu. Równie istotne jest ich użycie dla usprawnienia tradycyjnej sprzedaży. Realizacja każdego z tych celów jest możliwa dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań, takich jak Program ERP - oprogramowania dla firm, które pozwala na koordynację różnych funkcji przedsiębiorstwa. Wysoka skuteczność programu ERP wynika z wykorzystania jednej bazy danych, dostępnej z różnych poziomów zarządzania oraz miejsc. Czyni to software tego typu idealnym narzędziem optymalizacji działań w handlu detalicznym - oprogramowanie to usprawnia zarówno realizację zadań na poziomie sklepu, jak i całej sieci sprzedaży, włącznie z e-commerce.
Jak zmieniają się nawyki konsumentów?
Omawiając branżę retail i zachodzące w niej procesy nie sposób nie odnieść się do zmian w nawykach zakupowych klientów. Najbardziej zauważalną z nich jest rosnący wpływ opinii innych użytkowników na proces decyzyjny. Niektóre badania pokazują, że przed poważniejszym zakupem rekomendacji odnośnie produktów szuka w internecie ponad 80% nabywców. Ich wybory są przy tym coraz częściej świadome, a wpływ na nie ma nie tylko cena i cechy użytkowe produktu, lecz również czynniki takie, jak jego wpływ na środowisko. Współczesny klient coraz częściej chce być również traktowany indywidualnie i otrzymywać oferty, dopasowane do swoich potrzeb i preferencji - rośnie więc rola efektywnej komunikacji z nim.
lub dodaj komentarz jako gość
Dodaj pierwszy komentarz.
Najpopularniejsze wpisy:
-
Moda związana z wystrojem wnętrz
-
Mezoterapia w znaczeniu medycznym oraz kosmetycznym
-
Jak zaprojektować odpoczynek?
-
Znicze - światełko pamięci dla zmarłych w Dniu Wszystkich Świętych
-
Szkło lacobel, drzwi szklane, szklane kabiny - nowoczesne wnętrza
Najnowsze wpisy:
-
5 najbardziej nietypowych pomysłów klientów agencji eventowych
-
Rodzaje pokoi hotelowych i praktyczne wskazówki dla podróżujących
-
Jak powinna być wyposażona hotelowa sala konferencyjna?
-
Pomoc radcy prawnego
-
Planujesz wydać własną książkę? Sprawdź, jak zrobić to w pełni profesjonalnie!