Przejdź do głównej treści

Rodzaje pokoi hotelowych i praktyczne wskazówki dla podróżujących

Podczas wakacyjnych podróży, jak również krótkich, kilkudniowych wyjazdów służbowych często korzystamy z hoteli. Oferty poszczególnych obiektów hotelowych znacząco różnią się pod kątem standardu wyposażenia czy dodatkowych udogodnień, jakie otrzymują podróżni. Jakie rodzaje pokoi hotelowych wyróżniamy? Oto krótki przewodnik dla turystów, w którym przekażemy najważniejsze wskazówki!  

Typy pokoi hotelowych - jakie są różnice

Jak wybrać dobry hotel? Cena nie zawsze powinna być decydującym czynnikiem!

Często planując pobyt w danym mieście, staramy się znaleźć hotel, który będzie dostępny w najniższej cenie. Takie rozwiązanie nie zawsze jest dobrym pomysłem. W wielu przypadkach najtańsze oferty dotyczą wynajmu pokoi w obiektach o niskim standardzie, które nie zapewniają przyjemnego pobytu. Wybierając hotel, warto wziąć pod uwagę opinie dodawane przez gości. To właśnie na tej podstawie możemy wywnioskować, czy standard pokoju oraz obsługi będzie zaspokajać nasze potrzeby! Swoją drogą, istotną kwestią jest także rodzaj pokoi hotelowych dostępnych w polskich i zagranicznych obiektach. Tej kwestii przyjrzymy się bliżej w dalszej części artykułu!

Jakie rodzaje pokoi wyróżniamy?

Jak już wspomnieliśmy, standard pokoi hotelowych może znacząco różnić się w zależności od obiektu, w którym zdecydujemy się zatrzymać. Istnieje kilka kryteriów, które pozwalają na klasyfikację pokoi hotelowych, na przykład pod kątem standardu wyposażenia czy liczby osób, które mogą korzystać z danego lokalu. Sprawdź wpis: "Jakie są rodzaje pokoi hotelowych?", aby dowiedzieć się, jak wygląda ta kwestia. Poznaj zasady panujące w najpopularniejszych obiektach w Polsce i na świecie.

Czym różnią się od siebie pokoje hotelowe

Podział pokoi ze względu na standard hotelu

Popularnym, stosowanym na całym świecie kryterium podziału pokoi hotelowych jest też standard obiektu wyrażany w gwiazdkach. Hotele o najniższym standardzie oznaczane są jako jednogwiazdkowe, z kolei te oferujące najwyższy poziom komfortu otrzymują pięć gwiazdek. Standard obiektu ma bezpośrednie przełożenie na wielkość i wyposażenie pokoi, a także dostępność ewentualnych atrakcji.

Hotele pięciogwiazdkowe zwykle oferują baseny, sauny, siłownie oraz doskonałą lokalizację, na przykład tuż nad brzegiem morza bądź jeziora. Większości spośród tych atrakcji raczej nie uświadczymy w obiektach o jednej czy dwóch gwiazdkach. W hotelach o wysokim standardzie dostępne są również przestronne i wyjątkowo wygodne pokoje typu superior o zwiększonym metrażu i o wiele bogatszym wyposażeniu. 

Zastanawiasz się, czy opłaca się je rezerwować? Przeczytaj artykuł: "Czy warto wybrać pokój superior? Praktyczne porady", aby przekonać się, czy to naprawdę dobry pomysł. Koszty wynajmu takiego lokalu są stosunkowo wysokie. Co jeszcze należy wiedzieć na temat pobytów w hotelach? Istotną kwestią jest godzina zameldowania oraz czas, do którego musimy zdać klucze do pokoju, częściej określany po prostu jako doba hotelowa!

Podział pokoi ze względu na liczbę łóżek 

Podstawowym podziałem, często stosowanym w hotelach jest kryterium ze względu na liczbę łóżek, a co za tym idzie, liczba osób, które mogą korzystać z pokoju. Wyróżniamy przede wszystkim pokoje jednoosobowe, dwuosobowe, z kolei lokale przeznaczone dla trzech czy czterech osób to rzadszy widok. Oczywiście planując wyjazd do hotelu z rodziną, zawsze można zamówić tak zwaną dostawkę, czyli dodatkowe łóżko, które pozwala przenocować większej liczbie osób. Warto przy tym pamiętać, że pokoje dla jednej czy dwóch osób zwykle są stosunkowo nieduże, dlatego nawet najwygodniejsza dostawka znacząco zmniejszy powierzchnię życiową, obniżając komfort wypoczynku.

Podział pokoi ze względu na wielkość i poziom wyposażenia

Często pokoje klasyfikowane są także pod kątem powierzchni oraz wyposażenia. W tym przypadku wyróżniamy:

  • standardowe pokoje w wersji ekonomicznej oraz standardowej,
  • apartamenty, czyli lokale o podwyższonym standardzie,
  • studia, zwykle składające się z sypialni oraz osobnej przestrzeni dziennej,
  • pokoje typu suite, które oferują ogromną przestrzeń wraz z kącikiem kuchennym czy obszernym salonem i jadalnią.

Na szczególną uwagę zasługują studia oraz pokoje typu suite, często określane także jako lokale superior. 

Ile trwa doba hotelowa?

Podczas pobytu w hotelu warto pamiętać, że obowiązuje nas ściśle określony czas zameldowania się w obiekcie w dniu przyjazdu oraz wymeldowania wraz z momentem odjazdu. Te dosyć istotne warunki to nic innego jak doba hotelowa, która jest indywidualnie dostosowywana przez każdy z hoteli. Jeśli zastanawiasz się, od której zaczyna się doba hotelowa i ile trwa kliknij link, aby dowiedzieć się więcej na ten temat. Jak już wspomnieliśmy, ustalenie dokładnego przedziału czasowego zawsze pozostaje decyzją hotelu. W większości przypadków doba hotelowa rozpoczyna się jednak od godziny 14:00, a kończy punktualnie o 12:00. 

Dlaczego doba hotelowa jest krótsza niż 24 godziny?

Czas trwania doby hotelowej nie jest odgórnie narzucony, dlatego może być ustalany w dowolny sposób, przy czym nie powinien być on krótszy niż 20 godzin. Pozostały czas pomiędzy godziną wymeldowania poprzednich gości a wprowadzeniem się nowych podróżnych to moment na kompleksowe sprzątanie pokoju, wymianę pościeli czy mycie okien. Trudno zaprzeczyć, że bez przerwy na serwis sprzątający trudno byłoby o komfortowy pobyt w hotelu.

Wpisz komentarz
lub dodaj komentarz jako gość
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Dodaj pierwszy komentarz.

Najpopularniejsze wpisy:

Najnowsze wpisy:

Najnowsze komentarze:

Bardzo wartościowy wpis! Konkretne informacje o wyposażeniu sal konferencyjnych, które są kluczowe przy organizacji wydarzeń. ...
Ostatnio przeprowadzałam się do Katowic do Wrocławia i skorzystałam z usług firmy MK Logistyka. Powiem ...
Artykuł prezentuje wiele modeli pomp ciepła, ale moim zdaniem pompy powietrzne wydają się najrozsądniejsze dla ...
Hania 3 miesięcy temu Czym jest alpinistyczne mycie okien?
Alpinistyczne mycie okien by się bardzo przydało w biurze w Krakowie, w którym pracuje! Może ...
Renata M. 3 miesięcy temu Rola księgowej
Jako była księgowa mogę powiedzieć, że rola ta to nie tylko liczby, ale też strategiczne ...