Jak wygląda wulkanizacja taśm przenośnikowych?

Taśmy przenośnikowe są wykorzystywane przez firmy działające na różnych rynkach, jednak wszystkie mają ten sam cel - usprawnienie działalności firmy, by praca przebiegała szybciej i sprawniej. Taśmy transportujące mogą mieć różne przeznaczenie, są używane do przenoszenia towarów o różnych gabarytach, przez co mogą się różnić wielkością, szerokością czy długością. Na liniach produkcyjnych codziennie znajdują się dziesiątki, setki czy nawet tysiące towarów, które dzięki taśmom są sprawnie przenoszone w inne miejsca na terenie przedsiębiorstwa. By utrzymać odpowiednie tempo pracy w firmie, konieczne jest zadbanie o częstą konserwację i wulkanizację urządzeń pomagających nam transportować ładunki. 

Klejenie taśm przenośnikowych

Wulkanizacja taśm przenośnikowych metodą na gorąco

Ta metoda gwarantuję najwyższą jakość łącza i długotrwałe działanie taśmy przenośnikowej. Do wulkanizacji niezbędne jest wykorzystanie najwyższej jakości materiałów, ale muszą być spełnione odpowiednie czynniki. Jednym z nich jest temperatura. Jak sama nazwa metody na gorąco wskazuje, że musi być wystarczająco duża. Szacuje się, że najlepsza temperatura do wulkanizacji wynosi około 150 stopni i trzeba utrzymać ją przez pewien czas. Na to wpływa jednak drugi czynnik, jakim jest ciśnienie, którego wartość nie powinna wynosić mniej niż 0,8 MPa. Połączenie najlepszych materiałów, temperatury i ciśnienia pozwala na zwulkanizowanie urządzeń transportowych.

Najwyższej jakości materiały - czym są w przypadku wulkanizacji taśm przenośnikowych?

Do połączenia taśm stosuję się specjalistyczny klej, zwany polimerowym klejem składnikowych. Posiada różne rodzaje, a jego wybór zależy od rodzaju taśmy i jej przeznaczenia. Musi być on wystarczająco trwały, by złączyć ze sobą dwa gumowe elementy, które w rezultacie dają nam w pełni sprawny pas transportujący towary.

Drugi element wykorzystywanym do wulkanizacji jest niezwulkanizowana płyta gumowa, która tak samo jak w przypadku połączenia taśm jest smarowana klejem i uzupełniana w miejscu łączenia. To ona jest odpowiedzialna za wytrzymałość łącza. Ostatnim krokiem, jaki należy wykonać to połączenie obu warstw taśmy w jedną część, jednak musi zostać to wykonane z odpowiednią precyzją. Na samym końcu należy ścisnąć je odpowiednimi narzędziami, by finalnie stanowiły całość. Cały zabieg wydaje się niezbyt skomplikowany, jednak w praktyce wymaga on profesjonalnych rąk, by trwałość i estetyka wykonania była na jak najlepszym poziomie.

Rubbelt Wulkanizacja Taśm PrzenośnikowychZalety i wady wulkanizacji metodą na gorąco

Główną zaletą tej metody jest zdecydowanie wytrzymałość, taśma sklejona tą metodą może dać nam długi okres funkcjonowania pasa przenośnikowego. Drugą zaletą jest możliwość szybkiego zamontowania w przedsiębiorstwie po wulkanizacji. Jeśli właścicielowi zależy na czasie, zdecydowanie ta metoda będzie dla niego korzystna. Z drugiej strony, firma chcąca naprawić swoje taśmy może nie mieć zbyt dużo miejsca u siebie, by zmieścić tam specjalistyczne sprzęt. Dodatkowo. Może nie posiadać odpowiedniego napięcia elektrycznego, by długotrwale pociągnąć sprzęt.

Jak widać, ta metoda nie ma żadnych poważniejszych wad, a zalety, jakie może przynieść dla firmy, zdecydowanie bardziej wpływają na pozytywne odczucia, co do łączenia tą metodą.