Jak wygląda wulkanizacja taśm przenośnikowych?

Dodaj komentarz

Taśmy przenośnikowe są wykorzystywane przez firmy działające na różnych rynkach, jednak wszystkie mają ten sam cel - usprawnienie działalności firmy, by praca przebiegała szybciej i sprawniej. Taśmy transportujące mogą mieć różne przeznaczenie, są używane do przenoszenia towarów o różnych gabarytach, przez co mogą się różnić wielkością, szerokością czy długością. Na liniach produkcyjnych codziennie znajdują się dziesiątki, setki czy nawet tysiące towarów, które dzięki taśmom są sprawnie przenoszone w inne miejsca na terenie przedsiębiorstwa. By utrzymać odpowiednie tempo pracy w firmie, konieczne jest zadbanie o częstą konserwację i wulkanizację urządzeń pomagających nam transportować ładunki. 

Klejenie taśm przenośnikowych

Wulkanizacja taśm przenośnikowych metodą na gorąco

Ta metoda gwarantuję najwyższą jakość łącza i długotrwałe działanie taśmy przenośnikowej. Do wulkanizacji niezbędne jest wykorzystanie najwyższej jakości materiałów, ale muszą być spełnione odpowiednie czynniki. Jednym z nich jest temperatura. Jak sama nazwa metody na gorąco wskazuje, że musi być wystarczająco duża. Szacuje się, że najlepsza temperatura do wulkanizacji wynosi około 150 stopni i trzeba utrzymać ją przez pewien czas. Na to wpływa jednak drugi czynnik, jakim jest ciśnienie, którego wartość nie powinna wynosić mniej niż 0,8 MPa. Połączenie najlepszych materiałów, temperatury i ciśnienia pozwala na zwulkanizowanie urządzeń transportowych.

Najwyższej jakości materiały - czym są w przypadku wulkanizacji taśm przenośnikowych?

Do połączenia taśm stosuję się specjalistyczny klej, zwany polimerowym klejem składnikowych. Posiada różne rodzaje, a jego wybór zależy od rodzaju taśmy i jej przeznaczenia. Musi być on wystarczająco trwały, by złączyć ze sobą dwa gumowe elementy, które w rezultacie dają nam w pełni sprawny pas transportujący towary.

Drugi element wykorzystywanym do wulkanizacji jest niezwulkanizowana płyta gumowa, która tak samo jak w przypadku połączenia taśm jest smarowana klejem i uzupełniana w miejscu łączenia. To ona jest odpowiedzialna za wytrzymałość łącza. Ostatnim krokiem, jaki należy wykonać to połączenie obu warstw taśmy w jedną część, jednak musi zostać to wykonane z odpowiednią precyzją. Na samym końcu należy ścisnąć je odpowiednimi narzędziami, by finalnie stanowiły całość. Cały zabieg wydaje się niezbyt skomplikowany, jednak w praktyce wymaga on profesjonalnych rąk, by trwałość i estetyka wykonania była na jak najlepszym poziomie.

Rubbelt Wulkanizacja Taśm PrzenośnikowychZalety i wady wulkanizacji metodą na gorąco

Główną zaletą tej metody jest zdecydowanie wytrzymałość, taśma sklejona tą metodą może dać nam długi okres funkcjonowania pasa przenośnikowego. Drugą zaletą jest możliwość szybkiego zamontowania w przedsiębiorstwie po wulkanizacji. Jeśli właścicielowi zależy na czasie, zdecydowanie ta metoda będzie dla niego korzystna. Z drugiej strony, firma chcąca naprawić swoje taśmy może nie mieć zbyt dużo miejsca u siebie, by zmieścić tam specjalistyczne sprzęt. Dodatkowo. Może nie posiadać odpowiedniego napięcia elektrycznego, by długotrwale pociągnąć sprzęt.

Jak widać, ta metoda nie ma żadnych poważniejszych wad, a zalety, jakie może przynieść dla firmy, zdecydowanie bardziej wpływają na pozytywne odczucia, co do łączenia tą metodą.

 

 

Wpisz komentarz
lub dodaj komentarz jako gość
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Dodaj pierwszy komentarz.