Przejdź do głównej treści

Jak aktualizacja treści wpływa na SEO i ruch na stronie?

Regularna aktualizacja treści to jeden z bardzo ważnych elementów skutecznej strategii SEO. Umożliwia poprawienie pozycji strony w wyszukiwarce, przyciąga więcej użytkowników, a także może zwiększać ich zaangażowanie. Sprawdź, jak to działa.

Aktualizacja stron WWW przez firmę Webros

Czy warto aktualizować treści na stronie?

Odpowiedź na to pytanie brzmi: zdecydowanie tak. Co więcej, brak aktualizacji może przynieść Twojej stronie sporo szkód. Więcej na ten temat przeczytasz we wpisie: Czym grozi nieaktualizowanie WordPressa?, który wyjaśni Ci szczegółowo, czym może skutkować brak aktualizacji strony.

Warto również podkreślić, że aktualizacja treści na stronie internetowej ma bardzo pozytywny wpływ na SEO i ruch na stronie. Właśnie dlatego nie można o niej zapominać. Dlaczego to tak ważne? Wyjaśniamy poniżej!

Jak aktualizacja treści wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce?

Jeśli zależy Ci na tym, aby Twoja strona osiągała świetne pozycje w Google, ale nie wiesz, od czego zacząć, możesz skorzystać z pomocy ekspertów. Znajdziesz ich m.in. na stronie www.webros.pl, a także stacjonarnie — sprawdź na mapie, jak dotrzeć do siedziby firmy: https://maps.app.goo.gl/ZYgDuuTbLGzGuBe39.

Przekonaj się, jakie 3 główne korzyści może Ci przynieść aktualizowanie treści na Twojej stronie www i od czego zacząć wprowadzanie pozytywnych zmian. 

1. Lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania 

Google “lubi” świeże i aktualne treści. Regularne aktualizowanie stron i artykułów daje znać algorytmom wyszukiwarki, że Twoja witryna jest aktywna, aktualna oraz dba o dostarczanie najnowszych informacji.

Zaktualizowane zasoby mają większe szanse na wyższe miejsce w wynikach wyszukiwania. Poprawiając treści, warto zadbać o dodanie nowych słów kluczowych, których użytkownicy aktualnie szukają, co zwiększy widoczność witryny. 

2. Zwiększenie ruchu organicznego

Nowa lub zaktualizowana treść przyciąga więcej użytkowników, bo jest interesująca.  Ponadto roboty Google częściej odwiedzają strony, które są regularnie aktualizowane. To przyśpiesza indeksowanie i zwiększa szanse na wyższe pozycje.

Dodatkowo aktualizacja tytułów i opisów (meta title, meta description) może sprawić, że linki w wynikach wyszukiwania są bardziej atrakcyjne.

Aktualizacje, a pozycjonowanie stron WWW

3. Odświeżanie „starych” treści 

Lepsza widoczność jest możliwa nawet bez tworzenia nowych artykułów. Niekiedy wystarczy zaktualizować już istniejący wpis (np. dodać nowe dane, zmienić datę publikacji), aby ponownie znalazł się on wysoko w wynikach wyszukiwania. 

Dzięki temu możesz osiągnąć wydłużenie życia tych samych treści. Artykuły, które były popularne rok temu, pisane np. na tematy „sezonowe”, mogą znów przyciągnąć ruch, jeśli zostaną odpowiednio zaktualizowane.

Co z tego wynika?

Regularna aktualizacja treści jest bardzo korzystna z punktu widzenia SEO. Nie zawsze musi ona oznaczać pisania nowych treści i dodawania „świeżych multimediów”. Niekiedy dobrym pomysłem może być również modyfikacja i uaktualnienie starszych artykułów. 

Wpisz komentarz
lub dodaj komentarz jako gość
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Dodaj pierwszy komentarz.

Najpopularniejsze wpisy:

Najnowsze wpisy:

Najnowsze komentarze:

Bardzo przydatny artykuł! Właśnie zaczynam rozglądać się za mieszkaniem i zastanawiałam się, czy warto skorzystać ...
Bardzo wartościowy wpis! Konkretne informacje o wyposażeniu sal konferencyjnych, które są kluczowe przy organizacji wydarzeń. ...
Ostatnio przeprowadzałam się do Katowic do Wrocławia i skorzystałam z usług firmy MK Logistyka. Powiem ...
Artykuł prezentuje wiele modeli pomp ciepła, ale moim zdaniem pompy powietrzne wydają się najrozsądniejsze dla ...
Hania 6 miesięcy temu Czym jest alpinistyczne mycie okien?
Alpinistyczne mycie okien by się bardzo przydało w biurze w Krakowie, w którym pracuje! Może ...